събота, 17 януари 2015 г.

The Food and Pandas TAG

Обичам храна. Ама наистина! Обичам да треперя в очакване, когато изпробвам нова рецепта; обичам красиви чинии и декорацията на масата; обичам да опитвам непознати неща; обичам да се храня...
Обичам и да говоря за храна! Затова и не устоях на този таг, който намерих при Пири, даже ми се иска да го допълня малко и да спомена любими угощения вместо да отговарям лаконично на въпросите. Изненада, хаха :D

1. Закуска, обяд или вечеря?
- Трудно ми е да избера, тъй като ми носят много различни емоции. Обичам спокойната атмосфера на вечерята, запалените свещи и вкусното вино; също толкова обичам денят ми да започне със силна закуска и любима серия в компанията на любимия човек и неговото ароматно кафе! Има едно особено очарование на рутината, при която единият прави закуска и кафе, а другият оправя леглото.
В интерес на истината, доста често залагам на яйца за закуска. 

2. Любим ресторант?
- Този, в който съм най-често, когато съм в България, е Happy. Прекрасно меню, страхотен персонал, мястото, на което за първи път опитах суши, което ми стана толкова голяма любов.
Любими неща от менюто им са лятната салата със спанак, киноа, печени чушки, сирене и медено-горчичен дресинг; салатата с четири сирена; калмари със сладко-кисел сос.
Харесвам и по-луксозни бутикови ресторанти, в които се предлагат изкушения като гъши дроб с ябълки и боровинки и пушена сьомга върху рьощи и заквасена сметана.




3. Плодове или зеленчуци?
- Старая се да ям и от двете по множко. Зеленчуците, особено на грил, са любимата ми гарнитура към месо. От няколко дни не спирам да гриловам гъби, патладжан, тиквички, червена чушка - разкошно е, а приятелят ми каза, че толкова зеленчуци не е ял за месец. От плодовете обожавам череши, нектарини, малини и грейпфрут.

4. Паста или пица?
- Майка ми прави невероятна домашна пица с четири сирена или пък с домати, много лук и наденица, а наскоро, в новооткрита италианска пицария, опитах прекрааааасна пица с вентричина, прошуто и сушени домати. Но сякаш по-често залагам на паста. Особено на талиатели с морски дарове! Обожавам морски дарове... рибка също. Съвсем простичко изпечена сьомга или пъстърва и голяма салата напълно удовлетворява предпочитанията ми за вечеря.



5. Торта или сладолед?
- Торта, но съм претенциозна. Не си падам по сиропирани блатове и сметанови чудовища. Разлезена съм с домашни торти, които са или на шоколадово-ядкова основа с есенция на ром, или леки плодови торти с маскарпоне.
В заведение бих опитала нещо от типа на домашна торта или тирамису. А вероятно най-любимият ми десерт е немски щрудел с ванилов сос, който обаче е с далеч по-креместа текстура от нормалната хрупкавост, която приписваме на щрудела. Откакто го опитах в една сладкарничка в Мюнхен, не спирам да го сънувам!
Интересна вметка - десертите са единственото нещо, което даже не опитвам да направя здравословно. Някак съм скептична към сурови торти и блатове от фурми и ядки.

6. Супа или салата.
Определено салата. Обичам богати салати, изненадващи с вкусови комбинации - затова и харесвам тези в Хепи. Освен тези, които споменах, по-горе, много обичам съчетане на круши, синьо сирене и орехи със зелена салата. Любимо ми е да си я наръся със запечен на сух тиган слънчоглед, сусам или пък тиквени семки.
За почитателите на супите препоръчвам Супа бара - може да поръчате както класическа пилешка супа, така и нещо по-нестандартно като крем супа от броколи със синьо сирене.
Любимата ми супа напоследък е картофено-морковена (или картофено-чушкова) супа със задушени в масло гъби. Става адски бързо и лесно и е супер за моментите, в които организмът ми жадува нещо топло, но пък не желая да го натоварвам с прекалено засищаща вечеря.


7. Любим вкус сладолед?
- Ха, извела съм съчетаването на сладоледи в култ! Винаги си взимам по два и ги съчетавам по цвят, най-често е комбинация от плодов и шоколадово-ядков. Харесвам сладоледа "Рафи", този с горски плодове на същата марка, черен шоколад, кокосов, с шам фъстък.

8. Бял, млечен или черен шоколад?
- Тук е мястото да спомена, че съм ценител на шоколада. Харесвам наистина качествен шоколад, не ме изкушават разни съмнителни пастички и вафли. Паметно събитие в живота ми е посещението на шоколадовата фабрика в Кьолн, когато излязох от гифт шопа с една торба шоколади Линдт и 45 евро по-малко :D Имам чувството, че постоянно се появяват нови, неопитани техни шоколади, които винаги са леко странни и безбожно вкусни. Любими са ми натуралният шоколад с портокал, белият с лайм и белият с кайсиево (или прасковено) сладко.
Тъй като обаче не винаги ми се иска такава сериозна част от бюджета ми да отиде за шоколад, залагам на Ritter Sport с ягодов йогурт, цели лешници или пък на добре забравената Милка с алпийско мляко. За голямо мое учудване ми допадна и версията с бисквити Tuc.



9. Капучино, кафе или чай?
- Помните ли старите развъртащи се кафеварки? Ето от такава пия кафе всеки ден, по една цяла само за мен плюс добавено мляко - това си е 300 мл, направо цяло ядене!
Ако ще е чай, да е ментов и силен! Опитвам се да свикна и със зеления чай.

10. Готвиш или поръчваш храна от FoodPanda?
- Не живея в България, затова и не мога да се възползвам от приложението. Когато поръчвах храна преди, беше суши; в момента, когато се поръчва нещо, се поръчва бургер от заведение, което се занимава само с това. Из менюто се срещат бургери с чили кон карне или бургер с Onion Rings, който опитах последния път и ужасно много ми хареса.
Иначе винаги готвя - кога повече, кога по-малко :)



Снимките са от Pinterest. 

А кои са вашите любими угощения?

Няма коментари:

Публикуване на коментар