петък, 27 февруари 2015 г.

Грижа за кожата + блиц ревю

Като повечето интересуващи се от козметика, и аз съм първа кипра в ютюб. От изключително много време се каня да ви споделя любимите си влогъри (както Ида направи скоро), но ми се иска да направя някои нови открития преди това, така че това остава тема на друг пост.

Едни от любимите ми видеа - а и публикации - са тези, които наблягат върху грижата за кожата и върху комбинацията от продукти, които я поддържат красива. Умишлено използвам красива, а не подхранена или хидратирана, защото истината е, че през годините промених представата си за красива кожа. В тийнейджърските си години (които не приключиха толкова отдавна всъщност) бях дълбоко убедена, че мазната ми кожа трябва да бъде държана под контрол с възможно най-матиращите продукти, никога не бях доволна от вида й.

Затова съм изключително щастлива да заявя, че след дълго и завистливо преглеждане на чуждите рутини най-вече проумях от какво има нужда кожата ми и имам своя собствена! Сега бягам от матиращи продукти като дявол от тамян.
Не бях сигурна дали искам да я споделя, защото знам, че това не е краен резултат, а постоянно променящ се процес. Все пак се реших, защото някак изведнъж повечето ми продукти, които са част от грижата за кожата ми, се оказаха на привършване и е подходящ момент да споделя мнението си за тях, а и защото като цяло са безкрайно бюджетни, което ги прави още по-привлекателни. Лично аз им виждам дъното доста бързо и не би ми било приятно да пестя всеки милилитър, защото продуктът е скъп.

Вечерна рутина за почистване на грим и хидратиране на кожата

Първата стъпка е да отстраня очния грим - ако съм използвала нещо повече от спирала - със смес от зехтин и мицеларна вода. Купените често парят на очите, а и съдържат нежелани съставки. За момента съм много доволна, въпреки че определено съм любопитна да пробвам олиото с лайка на The Body Shop.

След това обтривам лицето си с емулсията на Алверде с лайка и хамамелис. Предпочитам точно такава констистенция - подобна на мляко, а не гелообразна. Имам чувството, че гелообразните изсушават повече, но пък почистват по-добре. Емулсията не успява да свали целия грим от лицето, не мисля, че би могла да бъде основен почистващ продукт дори при особено старание. Това при мен далеч не е минус, защото използвам друг продукт накрая.
Огромният плюс е усещането след употребата на емулсията, няма и следа от изсушаване, а заради супердостъпната цена (около 3 евро) мога да си позволя да го изразходвам по-бързичко.

Ред е на мицеларната вода, като наблягам на границата на кожата с косата, както и на шията, защото там често остава фон-дьо-тен, който не съм успяла да сваля. Тъкмо привърших първата си бутилка на розовата Биодерма, тук е моментът да призная, че доста време не желаех да я пробвам заради лошия опит с водата от синьо-зелената серия, която щипеше и изсушаваше ужасно. С тази вода нямам подобен проблем - чувството е на свежа, почистена и хидратирана кожа.
За момента няма да подновявам тази покупка, защото от няколко дни изпробвам водата на Mixa в овалната бутилка - казаха ми, че е далеч по-добра от тези в кръглите. Изключително доволна съм за момента, дава ми същото чувство на свежест и въпреки многократните ми опити не успя да ми запари и за секунда в очите. Предвид че изразходвам мицеларната вода с невероятна скорост (250-милилитровата бутилка на Биодерма използвах горе-долу месец и половина), ще се радвам да използвам по-бюджетен вариант.

След това, разбира се, е нанасянето на крем, който отново е на привършване. Използвам Bioderma Sensibio Tolerance +, но определено ми идва лек за студения период от годината. (Търся заместител и ще съм много благодарна за предложения. Avene Optimale ми е любимец, но за лятото; за момента обмислям Skin Food на Weleda.)

От няколко дни се опитвам да преборя перманентните лишеи и зачервявания около носа с най-обикновен крем с невен от Асам. Пълното заглавие е дълго, сложно и на немски, хаха, но можете да го намерите във всяка една аптека срещу символична сума. Невенът мирише доста силно и специфично, на мен лично не ми допада, но пък забелязвам значително подобрение и ще пренебрегна този малък недостатък. Използвам крема като нощен, за да има достатъчно време да свърши магията си :)


Допълнителна грижа за кожата срещу несъвършенства

Следващият продукт, който ще подновя възможно най-скоро, е тази маска на Yves Rocher от серията Pure System, насочена към незабавно подобряване на неравна кожа. Маската обещава почистване в дълбочина за 3 минути, и го прави страхотно! Изключително изсушаваща е, затова я нанасям само в Т-зоната. Не забелязвам видим ефект върху черните точки, но пък наистина почиства кожата и я заравнява. Именно с нея преборих ситните обривчета в долната част на бузките.
Обикновено използвам маската преди миенето на косата, тъй като засъхва и е малко трудна за отмиване, но се ограничавам до най-много два пъти седмично. Цената отново е изключително достъпна, но наистина бих платила двойно повече - просто защото е прекрасна!

След дълги години използване на изсушаващи кожата почистващи средства, твърдя със сигурност, че несъвършенствата не се контролират с тях, а с допълнителни средства като тази маска. Тъй като измивният продукт е част от ежедневната грижа за кожата, е важно той да е нежен към нея; затова обичам да включвам и такъв bad ass продукт от време на време :)

По време на душа ексфолирам лицето си с небезизвестния пилинг на Freeman с частички от кайсиеви костилки. Намирам го за изключително приятен, лек и страшно икономичен, често ми се струва, че частичките са твърде малки, за да ексфолират добре, но пък аз имам склонност да прекалявам, така че нещата се уравновесяват :)

След душ идва време за ударна доза хидратация. За момента залагам на маски за еднократна употреба като тази от Merz - допада ми свежото чувство, което оставя алоето, но ако попадна на хидратиращ крем с по-тежка констистенция, ще заменя с него.
Разбира се, всякакви масла или пък чисто алое вера са повече от добре дошли :)

Много се надявам тази публикация да ви e полезна. Опитах се да я направя достатъчно информираща без да става дълга и тежка за четене.

Напомням молбата си за препоръка за хидратиращ крем.

                                                                                           С пожелание за лежерен уикенд, 
                                                                                                                                           Ина. 
Снимките са от Интернет поради отсъствие на добър апарат. 

1 коментар:

  1. Много полезен пост.За съжаление тук не съм забелязала продукти на Merz, освен таблетките им, от които съм много доволна, но ще огледам :))

    ОтговорИзтриване